duminică, 5 iulie 2015

Testament of Youth (2014) – Testamentul tineretii si al razboiului







Aşa cum spuneam în cazul filmului Copenhagen 2014, şi Testament of Youth e prea special ca să intre într-un grupaj „filme pe pâine” – la drame romantice.

Testament of Youth te cuprinde încetul cu încetul şi te trimite în altă lume...
Un film britanic pătrunzător, în fiecare latură a sa.

Suntem în 1918, în ziua armistiţiului – 11 noiembrie. O fiinţă tristă se strecoară prin mulţimea entuziastă şi (îşi) caută liniştea într-o biserică.
Ne întoarcem rapid în 1914, în entuziasmul şi bucuria tinereţii.


Îi cunoaştem pe Vera (Alicia Vikander, din A Royal Affair/O afacere regală, 2012 şi Ex Machina, 2015), pe fratele ei Edward şi pe prietenul acestuia, Victor (Colin Morgan).
Ulterior, cercul e întregit de colegul celor doi băieţi, Roland (Kit Harington; da, Jon Snow - pentru fanii „Game of Thrones”).



Părinţii Verei şi ai lui Edward sunt îngropaţi în conservatorismul şi prejudecata vremii: educaţia academică nu este pentru femei.
Aşa că visul Verei de a merge la Oxford – unde nu se acordau note/calificative pentru fete – are toate şansele de a rămâne doar la stadiul de vis... Asta până intervine fratele cel iubitor; relaţia dintre Vera şi Edward este una ideală.

☺ Părinţii Verei şi ai lui Edward sunt interpretaţi de Emily Watson (War Horse/Calul de luptă, 2011), respectiv de Dominic West (The Affair).
În rolul unei profesoare de la Oxford (Miss Lorimer) apare Miranda Richardson.

Când toţi bărbaţii din viaţa ei (mai puţin tatăl) pleacă la război, Vera îşi abandonează studiile şi se înrolează ca infirmieră.

„Aici sunt, dragă Edward. Mă zbat să salvez soldaţi germani, în timp ce, la doar câteva mile, tu îţi rişti viaţa să-i omori.
Te pune pe gânduri...”

Da... tot filmul te pune pe gânduri.
Pierderile războiului sunt inestimabile...

Testament of Youth este interesant realizat: scenele se întrepătrund uşor, iar flashback-urile evenimentelor recente au darul de a le accentua, în prezent.

Sunt câteva momente din Testament of Youth care te urmăresc: Povestea de dragoste dintre Vera şi Roland, toate suferinţele cauzate de război, căutarea disperată a fratelui... pur şi simplu n-are cum să nu te emoţioneze ceva...!



Testament of Youth 2014 reprezintă ecranizarea cărţii omonime semnate de Vera Brittain (1893-1970) şi publicată în 1933.
Respectiva scriere, bazată pe experienţa de război a Verei Brittain, a fost tradusă „Testamentul tinereţii”, fiind inclusă pe lista celor „1001 cărţi de citit într-o viaţă”.
Testament of Youth cartea a devenit imediat un bestseller, fiind considerată „vocea unei generaţii”. Testamentul tinereţii este şi astăzi una dintre cele mai puternice memorii de război scrise vreodată.
Vera Brittain a fost unul dintre cei mai de seamă pacifişti ai secolului al XX-lea.

 Aşa arăra adevărata Vera Brittain în anii Primului Război Mondial


Saoirse Ronan a fost iniţial aleasă pentru rolul Vera Brittain în Testament of Youth 2014, însă a trebuit să renunţe, din cauza programului.
Ronan a mai jucat într-un film britanic despre o conflagraţie mondială, care mi-a tot răsărit în minte pe parcurul Testament of Youth – Atonement/Remuşcare (2007), despre al Doilea Război Mondial.




Filme despre care am scris recent:

Trei poveşti despre Cronicile din Narnia, Zidul Berlinului şi reality show - Shadowlands (1993), Good Bye Lenin (2003), Cinema Verite (2011)
Gilmore Girls, după 8 ani


La CARMEN găsiţi alte recomandări.
Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

6 comentarii:

  1. ma bucur ca ti-a placut filmul :)
    Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi datorită ţie am urgentat vizionarea :) Am făcut o mică pauză de seriale...
      O duminică plăcută!
      Ioana

      Ștergere
  2. Ce coincidenta, si eu i-am facut o recenzie astazi...
    Si mie mi-a placut mai ales prin prizma povestii, a dremei derulate pe fundalul razboiului. Insa din punct de vedere al realizarii si al interpretarii mi-a placut mai putin, din pacate. Oricum este un fim de vazut, clar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar coinicidenţă! Eu am fost prima, am postat recenzia în zori de zi :) :) :)
      Mie mi-au plăcut şi realizarea, şi interpretările - şi faptul că e o poveste adevărată, nu una scornită de scenarişti.
      Abia aştept să o văd pe Alicia Vikander şi în The Light Between Oceans, la finalul anului!
      http://la-povestile-mele.blogspot.ro/2015/04/lumina-dintre-oceane-ml-stedman-din.html

      Ioana

      Ștergere
  3. I-am facut si eu o cronica, poate mai entuziasta decat a ta. Eu m-am indragostit de Alicia, dupa. http://cineamator.ro/review-testament-of-youth-2014/ (daca nu poti lasa link-ul, il poti sterge). iti recomand sa incerci si Suite Francaise, mai glacial, dar la fel de emotionant. Si referitor la Saorise, sa verifici trailerul pentru "Brooklyn" - pare promitator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am îndrăgostit de Alicia Vikander în A Royal Affair, în Testament of Youth a fost specială; abia aştept să o văd într-o altă ecranizare, The Light Between Oceans.
      De Suite Francaise am tot auzit, nu pot sa spun că am fost încântată de... idee. Rămâne însă pe listă, pentru o dată/dispoziţie ulterioară...
      Ce coincidenţă că ai amintit de Saoirse Ronan - tocmai urmăresc „How I live Now".
      Ioana

      Ștergere