luni, 22 iunie 2015

Prin Gradina Botanica din Bucuresti




Data: 7 iunie 2015


La fel ca domeniul Mogoşoaia, şi Grădina Botanică din Bucureşti reprezintă o alternativă la parcurile bucureştene binecunoscute – despre Parcul Circului, Parcul Cişmigiu, Parcul Herăstrău, IOR („Alexandru Ioan Cuza”) şi, bineînţeles, Parcul Tineretului, am scris de câteva ori aici, pe blog (link-uri către TOATE materialele găsiţi mai jos).

În Grădina Botanică din Bucureşti vă aşteaptă alei înţesate cu flori, un lac, VERDE, verde şi iar verde! Mai aveţi nevoie de ceva pentru relaxare?
Păi... mda... doar prezentaţi-vă la poartă... şi intraţi!


Nu-mi plac florile în glastre, nici chiar în ghiveci. Adică florile rupte – în oricâte aranjamente spectaculoase mi le-ai prezenta.
Sunt o specie rară şi mă întristează când cineva îmi oferă flori. Dincolo de gestul frumos, ştiu că nu mai au mult de trăit...
Da, du-mă la muuuunteeee, pe un câmp, într-o grădină, arată-mi-le la ele acasă...!

În NATURĂ florile sunt la ele acasă, o splendoare!!!
Ce am văzut zilele trecute în Valea Gaura şi pe Ţigăneşti-Clincea, în traseele de la Bran la Omu, respectiv de la Omu în Bran... ahhhh... acolo m-aş muta... în parfumul florilor... în zăpăceala aceea de culori... în sălbăticia stâncilor...

Gata cu visarea, să revenim cu picioarele... la şes.

☺ Denumirea completă a Grădinii Botanice din Bucureşti este Grădina Botanică „Dimitrie Brândză” a Universității din București.
A fost înfiinţată în 1860, lângă Facultatea de Medicină, de medicul şi farmacistul Carol Davila (1828-1884), în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza (1820-1873; ani de domnie 1859-1866).
În 1884, Grădina Botanică Bucureşti a fost mutată în spațiul actual de medicul şi botanistul Dimitrie Brândză (1846-1885) şi de arhitectul peisagist belgian Louis Fuchs.

☺ Grădina Botanică Bucureşti a fost inaugurată în 1891.

☺ În Primul Război Mondial, Grădina Botanică Bucureşti a fost folosită de trupele de ocupație germane şi avariată, iar în al Doilea Război Mondial a suferit din cauza bombardamentelor.

☺ Cele de 17,5 hectare ale Grădinii Botanice din Bucureşti găzduiesc peste 10.000 specii de plante.


TRANDAFIRII

Nu ocupă cea mai mare suprafaţă a Grădinii Botanice, însă când ajungi la ei...
























DE TOATE PENTRU TOŢI














LACUL







CU OCHII PE SUS





PRIN PARC...





Căsuţa şi panoul din PET-uri





Vrei să mergi şi tu la Grădina Botanică „Dimitrie Brândză” din Bucureşti?

ADRESA: Şoseaua Cotroceni nr. 32
TELEFON: 021 410 91 39


Mijloace de transport până la Grădina Botanică Bucureşti – staţia se numeşte chiar „Grădina Botanică:
*Troleibuze: 61, 62, 69, 90, 91, 93, 96
*Autobuze: 236, 336


Preţuri şi program Grădina Botanică „Dimitrie Brândză” din Bucureşti

Taxa vizitare spaţii exterioare: 10 lei/adult
*cu reducere pentru pensionari, elevi şi studenţi: 5 lei

Taxa vizitare Muzeul Botanic: 5 lei/adult
*cu reducere pentru pensionari, elevi şi studenţi: 2 lei

Taxa vizitare sere: 5 lei/adult
*cu reducere pentru pensionari, elevi şi studenţi: 2 lei

Programul de vizitare a Grădinii Botanice Bucureşti este:

Spaţii exterioare
☺ 8-20 (16 martie – 15 octombrie) zilnic
☺ 9-17 (16 octombrie – 15 martie) zilnic


Muzeul Botanic
☺ 10-15 (marţi, miercuri, joi, vineri)
☺ 9-13 (sâmbătă şi duminică)

Sere şi Pavilionul Pădurea Tropicală
☺ 10-15 (marţi, joi, vineri)
☺ 9-13 (sâmbătă şi duminică)
Când am fost noi, serele erau în renovare; nu se puteau vizita decât anumite compartimente. Bine, noi am ajuns după ora 16...


Pentru actualizarea tarifelor, consultaţi site-ul oficial AICI.

Articole pe blog despre parcurile bucureştene
- le găsiţi pe toate şi în secţiunea Despre SPORT şi altele:











PLUS



Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

2 comentarii:

  1. O splendoare acea bolta cu trandafiri. Ioana, si sotul meu imi ofera flori rar pentru ca stie ca apreciez mai mult florile in pamant decat pe cele taiate.
    Ce caraghioasa e planta cu "limbi paroase" - alta descriere nu am gasit :)) - interesante si neobisnuite si cateva care o urmeaza, oare cum s-or numi?!
    zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am uitat cum se cheamă „planta cu limbi păroase"... am rămas prea impresionată de toate floricelele din jur... chiar am plecat cu ideea de a-mi nota tot ce suprinde aparatul :)
      Trandafirii au fost piesa de rezistenţă în vizita la Grădina Botanică... parcă erau peste tot... iar unde erau, am revenit de cel puţin două ori!
      O zi frumoasă, de asemenea!
      Ioana

      Ștergere